onsdag 21 mars 2018

Andrew Lloyd Webber Gala

Andrew Lloyd Webber Gala

Var: Cirkus, Stockholm (Internationell tour)


När: 20/3 2018


Its a light at the end of the tunnel! - Starlight Express


När 3for1 Trinity Concerts gästar oss med sin produktion Andrew Lloyd Webber Gala visar man mig än en gång varför jag uppskattar de internationella tourna mycket samtidigt som jag tycker att vi i Sverige får alldeles för få besök av dessa ofta högklassiska produktioner med begåvade och talangfulla artister i de olika rollerna.


Temat för aftonen var den brittiska kompositören Andrew Lloyd Webbers musik och några av hans mest välkända musikaler så som Fantomen på operan, Evita, Cats och Starlight Express. Ett underliggande tema var också många av de kärleksrelationer som är stapelvara i nästan alla musikaler.


Det som är roligast för en musikalfantast som undertecknad är att man inte bara har valt välkända och älskade örhängen som Memory och Dont Cry For Me Argentina utan även stoppat in lite för allmänheten mer okända låtar i mixen så som Macavity, Think of Me och Light At the End of the Tunnel.


Här finns även en låt från Webbers senaste succé - Stick It To the Man från School of Rock. Dock hade jag personligen hellre valt min favorit " Youre In the Band" från denna musikal även om den kräver en viss förmåga att spela olika instrument av artisterna.


Man hinner med många av mina mest älskade Webber sånger och jag rös mest när jag hörde låtar som Memory, Getshemane, Music Of the Night och Rum Tum Tugger men jag uppskattade även titelsången i Phantom Of the Opera, Light At the End Of the Tunnel, King Herodes Song, Jesus Christ Superstar och Dont Cry For Me Argentina väldigt mycket.


På det hela taget en mycket lyckad afton och jag är glad över att konferensien var med och guidade oss igenom kvällen på ett så föredömligt sätt. Det är en liten detalj jag ibland kan sakna i musikalkonsert sammanhang när det görs mindre väl.


Får ni chansen att se denna produktion så gör det - Den är ett riktigt guldkorn för alla som älskar Andrew Lloyd Webber och hans många fantastiska musikaler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar