torsdag 28 maj 2015

Pippin enligt St Eriks gymnasium VG


Pippin enligt St Eriks gymnasium
Var: S:t Eriks Gymnasium
När 26/5 (premiär)
Betyg: VG
Efter Kulturamas magnifika uppsättning är Pippin en av mina favoritmusikaler vilket gjorde att jag såg mycket fram emot att se S:t Eriks gymnasiets uppsättning av den samma och jag är nöjd med att kunna konstatera att denna uppsättning inte ligger Kulturamas långt efter. Man har även valt att ha med mycket av det jag gillade bäst med deras uppsättning i form av clownliknande komedia del arte make up och danskostymerna och när man väl kom till rätta med det stundtals svaga ljudet i akt I (vilket enligt uppgift berodde på några avstängda mygg mikrofoner) njöt jag i  fulla drag av denna väl genomtänkta och utmärkt utförda uppsättning. Dock gjorde ljudsvårigheterna det svårt för mig att motivera mig själv att ge det MVG denna uppsättning egentligen förtjänar så väl. Men jag älskade det jag såg och hörde och hela gänget bekräftade varför jag uppskattar denna musikalpärla som verkligen förtjänar en stor professionell uppsättning på någon av stadens stora scener framöver. Det är en musikal som har allt och som jag är helt övertygad om kommer att älskas av många! Varmt tack och jag lovar återkomma till S:t Eriks uppsättningar under kommande år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar